Планета мајмуна


Да ли се сећате оног филма „Планета мајмуна“? То је филм о астроунаутима којима се поквари свемирски брод па падну на неку планету налик Земљи, али на тој планети владају некакви мајмуни, а постоје и људи који су њихови робови. После се испостави да је то у ствари Земља и да су се они вратили у будућност. И тако. Сетим се ових дана често тог филма. Нарочито у светлу последњих „друштвено-политичких“ догађања.

rise_of_the_planet_of_the_apes_mad_faceЈер, већ дуже време имам неодољив осећај да је све пошло наопако. Не само за Србе, него  генерално. Прво сам мислио да је то тако ваљда зато што сам матор, па су ми неке ствари постале досадне, већ виђене милијарду пута. Али, нисам баш сигуран. Онда сам био убеђен да је то због моје професије и оних разних (зло)мислених књига о људској природи што сам прочитао. Мора бити да сам застранио. Хм, ни у то баш нисам нешто сигуран. Онда сам искључио Заглупљивач и већ ми је био боље. Само, не можеш да побегнеш, како кажу у оној блуз песми „no place to run, no place to hide – mother Earth is waiting for you“. Само су Мајмуни на овој планети изгледа стварни. Они, човеколики Мајмуни., двоножни, модерни, на власти. Похлепни, грамзиви и себични до бескраја и назад. И они владају планетом. Имају атомску бомбу, банке и медијске Заглупљиваче свих врста. Они држе даљински управљач. А ми постадосмо њихово робље. И потпуно у власти њиховог бесмисленог Матрикса, који је свој врхунац достигао у бесловесном потрошачком менталитету који ће на крају уништити људско друштво.

Страшно је то што овај систем који понекад уопштено зовемо Цивилизација, изгледа да постоји од када је света и века. Иста мета исто одстојање. Мењају се само актери и технологија. Суштина увеко стаје иста: људске слабости плус Безгранична Глупост. Јер како је могуће да су одвајкада најгори олош, моралне беде и људске мизерије, увек били на власти и држали узде? Увели су ропство, истребљивали читаве народе широм планете, хушкали људе кроз ратове једне на друге, итд.итд. а ми смо увек падали на исту фору: нада увек умире последња. Добро ће победити зло. Не кради, не убиј, воли ближњег свог. А они све раде управо супротно. Мајмуни имају другачију парадигму и моћ да је наметну робљу. Увек успеју да нам продају исте трикове, јер њихова илузионистичка кутија са триковима изгледа нема дно. Лепо је неко рекао да је ђаво успео да убеди људе да (не)постоји. И ко нам је крив? Нико. Ми сами себи.

Ал сад је стварно доста. Ушли смо у последњи чин драме. Време је да искључимо Заглупљиваче, да се окренемо себи, љубави, истини. Да баталимо потрошачки менталитет. Да се старамо себи, својој породици, деци, пријатељима, људима од Ума и Духа. Да постанемо Људска бића. Да не слушамо Мајмуне. Да им дамо банане и отерамо их у прошлост.

У супротном, одмах можемо да станемо у ред и добијемо своје Дугме. Оно где могу да нас искључе и пошаљу у ништа. Заувек.

Оставите одговор

