Пословно писање и копираjтинг?


creative-seo-copywriting2

ДА ЛИ СУ МАСТИЉАРЕ ИЗ ФИРМИ ДОБРИ КОПИРАЈТЕРИ? У нашој свакодневници многе фирме неће да унајме креативне писце, или копирајтере,  већ за гомилу пословног материјала (брошуре, огласи, каталози, веб странице) малтретирају своје запослене да их сами пишу. Резултат: КАТАСТРОФА од неписмених, досадних, неинвентивних текстова, који су често једва функционално писмени. Све то ствара лошу слику о фирми, одбија купце и представља траћење времена и пара. А о стресу људи којима то није посао и да не говорим. Дакле, о чему је ту заправо реч?

Постоjе многе сличности између копираjтинга и пословног писања. Шта jе заправо пословно писање? Пословно писање jе писање свих информациjа и инструкциjа коjе представљаjу разне врсте пословно ориjентисаних саопштења на jасан и разумљив начин. Обично су то разне врсте упутстава, пословна преписка, документациjа за производе и услуге, инструктивне брошуре и сл.

Већина копираjтера су у пракси и писци пословних текстова, и то раде прилично добро. Међутим, већина добрих пословних писаца су лоши копираjтери. Пословно писање захтева организациjу и артикулациjу информациjа на логичан, jасан и разумљив начин. Копираjтинг захтева све ове вештине плус способност, таленат, или вештину да се пишу речи коjе ангажуjу/подстичу читаоца на емоционалном нивоу и коjе могу да их убеде да поверуjу или ураде нешто.

Како то изгледа на jедном примеру? Рецимо да желите да напишете неки текст/оглас како би убедили кориснике плинских боца да придржаваjу упутства о руковању. Пословни писац би вероватно написао следећи текст:

Приликом прикључивања плинске боце на спољни уређаj, вентил увек мора бити затворен. У супротном, постоjи ризик од експлозиjе боце.

Оваj текст сигурно преноси праву и тачну информациjу, на jасан и разумљив начин. Али, шта се догађа када вешт копираjтер узме на себе да пренесе ову исту поруку, тако што ће да креира следећи текст/слоган:

Вентил ЗАТВОРИ – или кућа ГОРИ.

Оба текста презентуjу исту информациjу. Али коjи jе од њих много памтљивиjи и ефектиниjи? Коjи од њих “окида” емоциjе, и маштовито осликава незаборавну слику коjа jе истовремено и упозорење коjе се не заборавља лако? Одговор jе више него очигледан.

Добар рекламни текст апелуjе на потрошачев интелект и неjгов систем уверења. Док jе главни посао пословног писца да информише и обjасни, главни посао копираjтера jе да – продаjе.

Да си Биомед пила, до сада би у аутобусу пила? И певај и једи – НОБЛИЦЕ.

Advertisements

3 мишљења на „Пословно писање и копираjтинг?

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s