Буди сам свој маркетинг ”гуру”


intsexОвих дана читам нешто грдне неке писаније о томе како обавити маректинг на интернету, нарочито кад су блогери у питању. И то они који оће леба преко погаче, тј. они који оће да се обогате на брзака. Од разних самозваних стручњака за интернет маркетинг, СЕО, оптимизације, инстант приручника типа ”5 савета за ово, или 10 корака за оно”, просто не можеш да живиш. Има чак и ликова који себе сматрају да су од неког ”утицаја”. Нисам докучио баш по чему су ”утицајни”. Ваљда што су писмени и разумеју се у хардверске крнтије.Нисам могао да верујем колко тога има. Чак су и код нас блогери и други интернет скрибомани  и слични фрикови коначно добили свој ”конгрес”, у виду Блогоманије, па Твитероманије, и сличних глупости које опет служе да се овце шишају, и ови наши грдни гуруи за маректинг и инфо технологије узму неку кинту и сами себи поделе награде. Јер, од толико савета, препорука и упутстава, сви би већ живели у рају неке земље Недођије. Срећни, дебељушкасти, пуни лове могли би да куцкамо по нету цео дан и да живимо ко бубрези у лоју. И не би нам требали никакви гуруи да нам мажњавају лову и испирају мозак својим глупостима. Међутим, стварност је сасвим другачија.

Као и у свим људским пословима, по обичају се све преметне у своју супротност. Сетимо се само барута: јес да њиме померамо планине и летимо у свемир, ал брате имамо и танџаре са којима се још успешније међусобно таманимо него у случају голоих руку, камења, и хладног сечива. Дакле, оно што обично недостаје у свим тим причама о маркетингу на интернету, продаји и згртању лове из фотеље, је зрно соли и ЗДРАВОГ РАЗУМА. А то је равно подвигу, разуме се. Јер, забога, интернет је једна велика инфо пијаца, у коме се, као и на правој пијаци, сналазе само најбољи. Преведено, они што имају ИДЕЈУ, виде мало ДАЉЕ ОД ОСТАЛИХ, и што је најважније ИМАЈУ РОБУ ЗА ПРОДАЈУ. И имају РАД, огроман рад И ДИСЦИПЛИНУ, односно вољу за успехом. И покоји ЛАКАТ, злу не требало. Све остало је чиста машта и превара за лаковерне.

Па зашто онда, забога, толико гуруа и стручњака, а теби никако да крене, иако ти је све на изволте? Зато што не укључујеш оно што је најважне за живот: МОЗАК. Маркетинг није никаква свемирска технологија, па ни онај на интернету. Ствар је крајње проста: ако има шта да продаш, наћи ће се и онај који оће да купи. И увек ће да те купац нађе, пре или касније, без обзира да ли си први, педести, или стоти на претрази и томе слично. Зашто? Па узми себе ко пример: кад ти нешто стварно треба, има да га ископаш нема ту Бога. Лепо рекоше још и у Библији: ко куца, има да му се отвори. Ко не куца тај остане да стоји пред вратима. Барем данас, у Информатичком добу, то није проблем, а овима што су измислили Нет зато треба и дићи споменик. Друго, свака роба нађе свог купца. То не значи да ћеш баш ти да се обогатш. Увек има оних који имају нешто боље од тебе. Или им то твоје једноставно не треба. Онда ти никакав маркетинг неће помоћи. На зелену грану ћеш доћи само ако ти умре богата баба у Америки, и којим случајем ти остави неку кинту.

Дакле, памет у главу и немој да испаднеш глуп и верујеш да је оно туђе боље. Ако си од оних који мисли да је боље врабац у руци него голуб на грани, батали цео посо. Иди ради нешто друго, паметије ћеш да урошиш време. А можда и мазнеш неку већи лову. Ако немаш нешто што друге занима да купе, батали целу ствар. Као и животу, најважније је да укапираш и ПОБЕДИШ СЕБЕ. Што год да радиш и чиме год да се бавиш. Све друго је много лакше.

Веруј ми на реч. И иди да прочиташ још нешто о маркетингу. Можда постанеш ГУРУ, па продај другима муда за бубреге. Изгледа да је то најбоља роба.

Да засени простоту.

16 мишљења на „Буди сам свој маркетинг ”гуру”

  1. bas te neko potresao ovih dana. Ima ona oprobana kako se konj procenjuje, nema tu m od marketinga. Pokazi zube i to je to, ili matoro ili zdravo , nema lazi i prevare. Ovde proteza, mostova, porcelanaca i ostalih vestaka koliko volis. Ali ok, vazno je da je osmeh beo i sirok, jos ako znas da nabacis pozu za slikanje super, ( i taj osmeh se uci) tako da je to to.

  2. Uh, vrlo oštar tekst, volela bih da znam koja konkretna pisanija su vas inspirisala na ovo, može biti da ću u komentaru potpuno omašiti temu 🙂 . Ima svega, naravno, kao i svugde, ali moram da se ne složim sa dobrim delom teksta, i to na svom primeru.

    Ja sebe danas smatram dovoljno upućenom u marketing na internetu za svoje potrebe, potrebe svojih klijenata i nekih prijatelja (kojima to što znam često završi posao). I i dalje redovno čitam i pratim šta ima novo, jer nikad se ne zna kad ću naići na neku očiglednu i jednostavnu ideju koja mi nije pala na pamet.

    I to je moje trenutno „stanje“ – i meni je dobro, zaista. Međutim, ništa od toga nisam znala pre neke dve i po godine, kad sam ostala bez posla – kao profesor francuskog, dakle nigde veze sa ovim što danas radim. Da nije bilo tih pisanija, gurua, kurseva, priručnika… verovatno bih i dalje bila bez posla. Često jesu površni, da, ali ne može se sve smestiti u jedan blog post, pa čak ni u jedan kurs, koliko god obiman bio. Moje viđenje, onako kako je sve to meni koristilo, je da takve stvari imaju dve osnovne svrhe: prva je za one koji hoće sami da nauče da nešto rade, da ih motiviše da kopaju dalje i dublje; druga je za one kojima to znanje treba ali nemaju vremena da ga usvoje – da makar imaju smernicu gde mogu da nađu ljude koji znaju, ili da znaju na šta da obrate pažnju kad angažuju takve ljude.

    Što se Blogomanije tiče, nedavno sam baš sa jednom blogerkom pričala o tome, pitala me je da li vredi otići (ja sam ove godine prvi put bila na skupu te vrste). Suma sumarum, moje mišljenje je da za svakog ko nekim delom živi u digitalnom svetu – treba. Ne zato što će naučiti nešto strašno važno, nego zato što je dobro povezati svetove u kojima bivstvujemo. Koliko god da komuniciram sa „internet ljudima“, našim i stranjskim, živa reč je živa reč, i meni je mnogo značio osećaj da su to zaista ljudi od krvi i mesa.

    Opet nakuckah mini blog post, izvinite 🙂

  3. Tekst je odlican, i savjet takodjer. Da bi se nesto prodalo treba raditi raditi i raditi, ali ipak,cini se da svaka drustvena mreza ima svoja nepisana pravila, te ako ih se ne ispostuje veoma tesko se moze uci u kategoriju da te neko saslusa. 🙂 Kapiram da su to savjeti za pocetnike, kako da ustede sate i sate vremena na shvatanje principa kad kako i kome na odredjenim stranicama 🙂 p.s. i meni bi trebalo malo toga, jedva se snalazim na ovom wp 🙂

    • tačno tako. iako na netu ima dosta dobrih saveta za sve i svašta, pa tako i za marketing on line, poenta nije u presavskoj školi nego samo RAD, RAD i RAD. To je suština, ostalo dodje samo, ako se radi kako treba i ako valja 🙂

  4. Ja sam od onih koji se drze „STA CE MI VRABAC AKO NEMAM GOLUBA“, pa odlucih da se bavim SEO-m. Golupcici gde ste? Nemam muda ali imam herca…i to za bar tri mudonje, koje evo ovom prilikom izazivam na dvoboj….. Jesam GURU al mi fale sledbenici… trenutno….dok iz onih bubrega ne izbacim kamencice…po mogucnosti zlatne….sto da kopam po tudjim Nedodjijama kad takvo i toliko blago lezi bas u MENI… I da skratim sopstveno brbljanje dodjoh do onog momenta gde se slazem sa Tobom. Do SEBE ! E to je taj grm gde lezi i zec i zecica a nista ne rade…Kad prorade bice nesto ili neceg…. U svakom slucaju taj grm mora prvi da zasuska da bi nesto zasuskalo i po dzepovima… Dakle deco ako hocete da odrastete i odselite se od mame i tate, poslusajte Darka i poradite na sebi…budite najbolja verzija sebe ma sta radili… A ti Darko ne seci mi granu na kojoj sedim…moram i ja od neceg da zivim….makaze sam naostrila!

Оставите одговор

